Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Anna Walentski - 14 oktober 2014 22:14

Jag är helt slut. Väcktes i morse vid 05.20 av att det lät som en mindre bomb i köket... Det skallrade av plastflaskor och olika rengöringsmedel som stöp i golvet och rullade runt på golvet.. Någon som flög fram i köksskåpet ! Det var katten som jagade musen. Han måste ha fått både syn på den och vittring och eventuell närkontakt med tassarna på den...Jag vet hur sur han var på mig när jag lade ut lite av hans torrfoder i skåpet för att locka fram musen, gillra fällan. Men vad gör man ? Vi skulle ju köra med "soft style", miljövänligt alternativ för att fånga bytet...

Inget djur skulle komma till skada ( ????)

Han insåg att han för tillfället var besegrad och kom och lade sig i sängen med mig och somnade på stört. Även jag hade en skön sovmorgon.

Jag kände mig lite onyttig och tänkte göra lite nytta ute i trädgården. Ett päronträd som fäller sina blad har en himla massa hårda blad, nästan svarta på hösten. Naturen / maskarna klarar inte av att ta hand om allt detta utan behöver hjälp i form av att man krattar bort dessa. Sagt och gjort ! Krattade som ett skållat troll ! Det var friskt i luften men jag blev tvungen att ta av mig jackan av värmen. Körde ett lass till komposten med skottkärran. Insåg att det skulle krävas tjugo till . Hämtade en stor pressenning som jag vecklade ut brevid mina högar och började lassa på av löv och även äpplen som fallit ned... Skänkte en tanke till min syster Ludmila och tackade henne för att hon visat mig detta trix en gång...

Det krävdes några svängar med full last men till slut var jag nöjd för dagen. Då hade jag krattat och fixat effektivt i två timmar, vilket NU känns i hela min kropp...Jag hinner mera imorgon. Efter det här träningspasset krävs en riktigt god sömn... Jag hoppas det blir lugnt i natt. Ingen musjakt förrän i morgon...

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards