Direktlänk till inlägg 31 januari 2018

Slut på januari !

Av Anna Walentski - 31 januari 2018 15:28

Slut på januarimånad men inte slut på min förkylning. Har hostat så hjärnan sipprar ut och självklart mest när jag lagt mig för att sova...Eftersom jag legat så mycket har mitt axelonda spritt sig och nerver hamnat i kläm i nacken så nu har jag dessutom en riktig berg-och-dalbane-yrsel...Snurrar som fasen i vissa lägen.

Börjar dock bli riktigt trött på att vara hemma och ensam här ute i skogen...Känner att jag blir på lite dåligt humör men det kanske mest beror på att det snöat igen. Vill ju inte ha någon snö och igår var jag tvungen att "åka och spåra" med bilen på våran väg för att se om det går att komma fram utan att ringa efter plogning. Körde några svängar fram och tillbaka och fick upp vägen till lagom rallyväg. Men så har det kommit mera snö NU och jag har inte koll på hur det ser ut och inte lust heller att klä på mig för att ge mig ut och köra bilen...

(Kramsnö dessutom. Tänker då fan inte gå ut och göra snögubbar !!! )

Imorgon ska jag åka hem till gettot för att gå ut med några gamla kollegor igen. Det var länge sedan nu. Sist var jag ju sjuk. Nu är det bara EN av oss som jobbar kvar på firman. Ganska intressant utveckling...

Ska "sova över" hos särsambon och har lite att fixa med under fredagen men tänker fan inte städa åt honom. Jag längtar efter att bada i varmt och skönt badkar och ska verkligen njuta av det ! Sedan åker vi bil tillsammans till skogen / avkopplingen/ hemmet när han slutar för dagen. Firar helg.

Måste ju vara lite POSITIV i mitt dåliga humör och nämna att det ju faktiskt blivit MYCKET ljusare NU än vad det var innan jul ! Det märks ju faktiskt ganska markant ( om det inte är jämngrått och mulet ute ! ) speciellt på morgnarna att det inte är som att åka i en svart sopsäck utan kanske en lite grå variant...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards