Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Anna Walentski - 1 januari 2018 14:37

Hur mycket har ni lovat inför det nya året som ni inte kommer att kunna hålla ? Det absolut säkraste kortet som spricker efter 2 veckor är att köpa gymkort och börja träna !!! Hahaha !

Egentligen är det lite underligt med att avse en massa löften bara för att årets sista dag övergår i en första ny dag på ett nytt år...Det är ju bara enligt almanackan och tiden som tickar på. Det är ju inte så att det känns i hela kroppen under natten att det blir ett nytt år eller att man vaknar upp till ett rosaskimrande 2018...?

Hur-som-helst tänker jag se till att inte slänga så mycket mat i onödan i år ! Dels för att det blir dyrt och dels för att sophämtningen inte fungerar så bra här i skogen och risken att drunkna i sopor blir överhängande...

Jag ska fortsätta att forska efter röda prislappar och rabatter så som jag gjorde under min arbetslösa tid...Jag märker nämligen att pengarna lätt slinker mellan fingrarna om man inte är uppmärksam på varenda krona bara för att man HAR pengar och HAR råd att inte räkna varenda korvöre.

Självklart går "spara pengar" ihop med det här nya tänket och skall rendera i x -antal nya resor i framtiden. De enda resorna som vi gjort var under 2007 och inga fler efter det. Med vildsvin som bökar upp halva tomten kanske man ska minska ned på blommorna och rabatterna och låta pengarna gå till annat...?

Jag ska fortsätta vara glad och tacksam över mitt jobb ! Det kan fort ändra sig och man är aldrig riktigt säker.

Jag ska fortsätta skratta så mycket jag kan ! Inte grubbla och fundera och oroa mig utan SLÅ BORT de tankarna så fort de dyker upp ! Det ska kännas BRA i magen varenda dag.

Jag ska fortsätta vara snäll mot min omgivning och inte haka på när andra snackar skit om andra. Tvärtemot så ska jag försvara de som inte kan göra sin röst hörd. Vara lite rakare. Konfrontera när det behövs. Magkänslan ska kännas som mild och len yogorth...

Tror det räcker där. 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards