Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Anna Walentski - 11 januari 2018 18:22

Har börjat städa bort julen lite smått. Tycker att det är dags när det är nytt år  och tomtarna lär ju inte komma nu, på ett tag... Har dock sparat 3 adventsljusstakar i fönstren på framsidan eftersom det är sååå svart när jag kommer hem från jobbet ! Lika svart är det ju när jag åker iväg på morgnarna ! Behöver köpa några fönsterlampor att ha i de fönstren men har ju inga riktiga fönsterbänkar ännu. Det är ganska sporadiskt och ofärdigt här på Avkopplingen med fönsterfoder som saknas i vissa fönster, betonggolv som behöver slipas innan man kan lägga nytt golv på i entren.. En öppen spis / kamin som behöver muras nytt fräscht tegel eller vad-det-nu-blir... En hörna i mörker med allehanda "bra-att-ha" i kartonger, gamla möbler och stolar och mitt i allt tronar en ny varmvattenberedare, hög som ett hus, som behöver installeras av behörig vvs:are...Mitt i all denna röra bor jag ! Har lärt mig att blunda och inte se. Känner ibland att jag vill göra ett ordentligt ryck och göra iordning ett litet kontor till mig för räkningar och datorn, har ju ett passande skrivbord till och med ! ( Mitt gamla som jag hade i mitt gamla rum på Storgatan i Nordaland som även bägge mina systrar också haft...)

I nästa sekund känns det bara jobbigt och inte särskilt nödvändigt att börja böka med det...Jag klarar mig nog med kontoret på köksbordet. Hehehe!

Förr kunde jag fixa saker i ett nafs men numera tar det tid. Måste vara åldern som gör det. Eller så är det inte så viktigt egentligen att ha det tiptop längre. Det ser man ju på städningen : förr städades det 1 gång i veckan ! Idag kan jag vara glad om det blir en gång i månaden ! Hehehe !

Att vi ligger efter med inredningen och byggandet beror ju delvis på att inkomsterna varit väldigt reducerade under min arbetslöshetsperiod och prioriteringarna har legat i frysdiskarna och forskningen på Ica för att hitta billiga fynd att leva på. SÅ är det.

Nu dags för en hemmagjord hamburgare gjord på riktig köttfärs. Ciao, vi hörs !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards