Alla inlägg den 13 januari 2018

Av Anna Walentski - 13 januari 2018 13:26

Idag kom särsambon med 11- bussen från storstan. Det blev inte av igår att åka eftersom han var hemma så pass sent efter köer på Essingeleden...Vi hade alltså fredagsmys på var sitt håll och det gick lika bra då vi bägge var så trötta efter jobbveckan...( Jag satt redan i torsdags kväll och sov mig igenom det mesta på tv:n...)

Anmälde till försäkringsbolaget om besök av de vilda grisarna och fick en fråga tillbaka : "hur kom vildsvinen in i fastigheten ? ".... ??? Vaddå IN i fastigheten ? Är det någon smart-ass som tror att grisarna kommit IN till oss och satt sig i soffan eller ?! Ibland undrar man ju om det är rätt man på rätt plats eller..!

Vad händer i skogen för övrigt då ? Vi har haft slamtömning i torsdags. Jodå, det är precis som det låter : de har tömt våran behållare för vårt avlopp.. Allt som hamnar i avloppet som diskvatten, duschvatten och spolvatten från toaletten eller tvättmaskinen måste tömmas ur i en slambil vartannat år. Redan i förra veckan fick vi en räkning om att de behövt en längre slang för att tömma och ville ha 200 spänn extra av oss. Min särsambo gillar verkligen att ringa och reklamera så han bad dom flyga och fara eftersom dom inte ens varit HÄR !!! Med det tunna snölagret vi har syns det vem som knatar förbi vårat hus...

Börjar verkligen sakna en liten kisse som håller mig sällskap...Det är tomt och mörkt när man kommer hem om kvällarna. Läser på fb och ser bilder av fina katter så det nästan river i bröstet på mig ! Har ju avvaktat ifall någon hemlös skulle ha vägarna förbi men som tur är, verkar det inte finnas någon just nu. Måste bestämma mig för varifrån jag ska hitta någon passande...

Har julsaker kvar ännu. Inte hela världen ! Tror att det var förra året som jag städade bort det sista hemma i gettot sista veckan i januari... Jobbade ju så mycket att jag helt enkelt inte hann. Har tid på mig...

Lördag idag. Vad blir det till middag ? Tänkte på kött först men det blir ryggbiff av torsk med potatis och spenat..Kanske lite kall cava till som särsambon fick för svampplockandet ? Låter bra ! Njut av ledigheten nu i nuet, ej i morgondagen ! Skål på er !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards