Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Anna Walentski - 7 januari 2018 17:58

Idag firar vi något sorts årsjubileum sedan vi träffades "på riktigt", särsambon och jag...Den 7 januari 1989 ringde han och frågade om han kunde komma och hälsa på och ta en fika. Jag sa att han gärna får komma men att han gör det på egen risk, eftersom jag var dunderförkyld med feber och starka bacillusker. Han var smart och kom med en kasse ingredienser och ställde sig och lagade mat åt mig : potatisgratäng med oxfile och en flaska Beajulais Royal....Och mitt hjärta smälte rejält med god mat i magen !!!

Idag fick vi besök av en gammal kollega till mig, med man och bil... De kom från Stockholm och tog en fika. Det var trevligt att träffa dom och särsambon fick åka med dom tillbaka till storstan.  Det händer inte så ofta den här årstiden att folk besöker oss. Ute blåser det nästan storm med minusgrader och kalla vindar. Man vill inte gå ut. Min ved är slut igen men jag har det ganska varmt ändå med hjälp av elen.

Hade en riktig matlagardag igår ! Köpte en stooor rostbiffstek som blev både Kalops och en härlig mör stek med matlådor åt oss båda. Middagen bestod dock av den härliga Pitepalten jag köpte tidigare som vi åt med paltkoma som följd...

Det har varit en lugn och skön helg och imorgon är det dags att jobba igen. Ska bara njuta av söndagskvällen lite framför tv:n och sedan en tidig hopp-i-säng.

Skönt att få vakna utvilad imorgon... Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards