Alla inlägg den 26 december 2017

Av Anna Walentski - 26 december 2017 10:40

Idag är vi några som firar namnsdag igen ! Grattis till Ann och Anna !

Håller på kokar Risgrynsgröt till brunch åt oss. Äkta tomtegröt ! Ska bli riktigt gott med smöröga, kanel och lite socker strött över...

Ute har det kommit ett milli-millimetertjockt vitt snötäcke. Det enda det orsakar är att de många isfläckarna inte har en chans att synas ! Man trampar på och SWISCHHHHH drattar på arslet ! Borde gå ut och kolla hur min BOB-bana ser ut nu... Det kom rejält med regn igår kväll och förhoppningsvis har den av-isats lite grann.

Ska bli lite skönt att få åka och jobba imorgon ! Byta miljö. Igår låg vi och slappade framför tv:n hela dagen. Brasa i kaminen, tända ljus, lite gott vin och chokladpraliner som slank ner...En liten tupplur då och då = vila ögonen från tv:n en stund. Man kan bli lat för mindre !

Näää nu ut och fylla på fåglarnas mat ! De käkar HELA tiden ! Vi har även en söt liten ekorre som hjälper till. De käkar sida-vid-sida allihop ! 

God fortsättning på er igen ! Det finns hopp om en vardag också !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards