Alla inlägg den 20 december 2017

Av Anna Walentski - 20 december 2017 20:36

Imorgon är årets kortaste dag på året. Vintersolståndet. Efter det så vänder det och det finns hopp om ljus och värme som återvänder, så sakteliga...Fort går det inte..................,, 

Något som däremot går fort måste vara vildsvin som bökar upp jord på människors tomter och ägor ! Vi hade besök i torsdags eller fredags förra veckan..Faan vet NÄR, då det är så förbannat mörkt ute hos oss i skogen !

I lördags morse förbereder jag fågelmat och kastar ett öga ut genom fönstret och tänker att det måste tinat rejält när så mycket mörka löv kommit i dagern...såg bara mörk gräsmatta vid äppelträden. 

Kommer ut med fågelmaten och ser i princip något som ser ut som ett nyharvat potatisland med enbart jord uppluckrat i stooora sjok...Min rabatt som låg där och väntade på att bli iordninggjord på nytt ,var ett minne blott ! Jord, jord och mera jord ! Vad gör man ? Får väl gilla läget och har lite att pyssla med till våren.

Våran väg är och har varit som en BOB- bana eller RODEL- bana ! Hamnar man bara rätt i de gamla bilspåren som består av ren blå is så går det bra..Man får hålla tungan rätt i mun, be en bön och ligga platt i kurvorna för det går med en jävla fart !!! Jag har letat efter sandlådor som Trafikverket brukar lägga ut vid vissa vägpartier men inte hittat någon. Har förberett bagageluckan med spade, hinkar och säckar om jag hittar någon...

Imorgon ska jag på lunch med några av mina tjejer på "norrsidan". Var och en får betala själv då det inte bjuds på något till jul från arbetsgivaren men det hindrar inte oss från att träffas. Tjejerna tyckte det skulle bli kul då ingen chef hitills kommit med den iden..

Och snart är det helg ! Välbehövlig vila då det varit lite hektiskt med mycket folk sjuka veckovis...Ska njuta rejält !  Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards