Alla inlägg den 21 december 2017

Av Anna Walentski - 21 december 2017 19:20

Rekommenderar dom som vill läsa mer bloggar att gå in på mina 

 

2 inlägg daterade 21 december 2015: 

 

" Tomtar på loftet" samt " Är det vår i luften ? ".......

 

Lite otroligt hur vårt klimat påverkas av våran miljöförstöring 

 

och fästingar är vid full vigör i decembermånad ???

 

Kattdepression när den är som värst.

 

Gå in och läs !!!

Av Anna Walentski - 21 december 2017 18:39

Årets kortaste dag idag ! Jag avslutade min arbetsdag vid 14- tiden idag för att åka hem och "göra nytta" i form av älgköttbullar och inlagd stekt strömming. Hade också tänkt hinna dammsuga och fräscha upp badrummet och torkagolven...Vad händer ? Inte ett skit. Har kommit hem i dagsljus och granskat vildsvinens framfart runt äppelträden igen och konstaterat att de nog har varit och bökat IGEN ?! Är inte helt säker men nu såg jag de gamla svarta sopsäckarna som jag för säkert tio år sedan hade i botten på min nya rabatt som jag gjorde iordning då ..

Matade fåglarna med nya nötter och frön i alla behållare och dom kom farande direkt när de såg mig och skällde ut mig för att de fått vänta sedan söndagen på nytt käk...Hämtade ved och gjorde en fin värmande brasa. Messade lite med min chef som är hemma och är sjuk, men nyfiken. Packade upp varorna jag handlat innan och tog fram älgfärsen för att den skulle bli rumstempererad. (Faktiskt så ska det alltid vara rumstempererat när man lagar vissa kötträtter, t.ex köttbullar.) Så har dagen sett ut. Nu är klockan snart 7 och det börjar bli dags för dusch och pyjamas...Hehehe ! Och färsen åker in i kylen för tredje gången den här veckan ! (Undrar om den klarar sig från att bli dålig ??? )

Vår lunch idag var riktigt trevlig ! De här tjejerna är väldigt duktiga på att prata så tiden sprang iväg. Jag åt en god tonfiskpizza med sallad och bröd till och på slutet fick vi varsin "efterrätt" bestående av en pannkaka ( plätta i norrland) med sylt och grädde som vi alla smaskade i oss. Ändå ÄR jag hungrig som en varg men har inte lust att börja laga något efter den magnifika lunchen som säkert satte sig som bomull runt valda delar...

Jag är nog helt orkeslös den här veckan och kanske t.o.m fått en släng av att ha "gått in i väggen", som verkar vara något väldigt trendigt här i Skärgårdsstaden. Eller så är det bara småstadsprat, som Gessle sjunger om, tillika väldigt populärt att slänga sig med när man pratar med någon infödd...Jag brukar undra hur det kommer sig att dom har det så stressigt men har inte klurat ut det än. För mig är det ett himmelrike att få åka från skogen till arbetet varje dag, trots BOB och Rodelbana på vägen och bara jobba mina 8 timmar för att sedan åka hem till skogen igen...

Men nu är frågan när det gäller de vilda grisarnas framfart : ska jag ta jägarexamen och skjuta bort de jävlarna ? 

Eller ska jag skaffa hund ?

Fortsättning följer...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards