Alla inlägg den 23 december 2017

Av Anna Walentski - 23 december 2017 16:02

Vaknade utvilad vid 8.30 - tiden. Ska inte säga att jag direkt skuttade ur sängen..Hade nog kunnat somna om lite till men kände mig manad att gå upp då särsambon redan varit uppe en bra stund och volymen på tv:n började nå högre och högre volym...

Har lyckats steka älgköttbullarna och lägga in den nystekta strömmingen i lag inför morgondagen. Dammsugit medan särsambon åkte och handlade lite olika glödlampor och spottar som vi jämnt glömmer och det blir mörkare och mörkare utan nya sådana. Kokat potatis också för "Katarinas nubbesallad", enligt receptet jag har, som vi tänker göra imorgon men bara halv sats.

Just nu skinkan i ugnen och det ska bli jädrans gott med provsmakning !

Sambon har lagt sig i sängen för liten siesta ( han är ju uppe långt före tupparna i grannskapet !!! ) Sitter nu med bloggen och pustar ut...

Varmt och skönt med brasan brinnande. Det visade sig att både sambon och jag hade samma tanke och därmed köpt vedsäckar med oss bägge två.

Var ut nyss och tände lite ljus i lyktor och 2 marschaller och det var väldigt skönt att komma in i värmen igen. 

Tror nog att jag också ska ta en liten siesta på soffan framför tv:n... Vi hörs !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards