Alla inlägg den 6 december 2017

Av Anna Walentski - 6 december 2017 19:30

Näää nu får det vara nog med #metoo tjafsandet !!! Vi har snart inga idrottsmän, skådisar eller andra artister kvar här i landet ! Inga andra i världen heller.  Inte USA i varje fall. Skådisar som man beundrat för sina utomordentliga rollprestationer faller ner som pannkakor med avslöjanden om hur de "antastat / ofredat" vissa utvalda...Det kanske går stick i stäv med hela HBTQ- rörelsen eftersom de just måste anses tillhöra en grupp av rörelsen och helt enkelt inte "lärt" sig hur man närmar sig / stöter på likasinnade...Helt klart väldigt klumpiga i sin iver att få till det med den man tänder på för stunden. Jag tänker närmast på Kevin Spacey som jag sett spela fina karaktärsroller i " Send it forward"- brännskadad lärare bland annat och många fler filmer. Nu anklagas han av ingen mindre än före detta prinsgemålet Ari Behn för att ha tafsat honom mellan benen...Man vet inte vad man ska tro. Klart är att mångas yrkesliv och karriärer är slut. Fan vet om Tony går ut med att jag slagit till honom i häcken några gånger ?! Vad händer med mig då ? Eller han som var väldigt ung den där sommaren för dryga trettio år sedan, där romansen var total, om han anklagar mig för ofredanden helt plötsligt, trettio ÅR senare...???

Självklart finns det viss nytta med #metoo- rörelsen : ingen ska någonsin ofreda en annan person men det går för långt när man som friidrottstjejen går ut med tydliga detaljer om personen ( hon kunde lika gärna sagt hans namn ! )

Nää lägg ner ! Lägg krut på de som verkligen behöver en röst, som inte kan försvara eller föra sin egen talan : alla BARN som utsätts för alltifrån ofredanden till fullständig sexslavtillvaro åt vuxna män ( även kvinnor) ! Som säljs av sina egna föräldrar för att de ( föräldrarna) ska överleva sin fattigdom !

Säljs och utnyttjas och filmas och sprids vidare till andra likasinnade. Får t.o.m betala med sina liv för att en peddo ska få en stunds utlösning ! Fyyy faaan !

 

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards