Alla inlägg under juli 2016

Av Anna Walentski - 5 juli 2016 07:39

På min promenad hem igår från bussen blev jag kraftigt attackerad av en riktig ligist !

Trodde jag. Att det var en ligist alltså...När det i själva verket handlade om självförsvar och att freda sina närmaste, skydda sin boning. "Mitt hem är min borg." Att det dessutom skedde utanför tingshuset kan tyckas vara liten extra prick över i:et...

Såg alltså en liten spretig fågel, med punkfrisyr, knalla omkring på marken, tjattrandes för fulla muggar...Han var riktigt söt och påminde mycket om Kalle Ankas fågelfigur på julen, vilket gjorde att jag naturligtvis också, likt Kalle, ville fota den och började leta i väskan efter telefonen / kameran...

Jag tänkte inte på att det var en liten måsunge förrän något skriande attackerade mig från luften ! Om och om igen gjorde den utfall mot mig och störtdök ! Aldrig har en mås känts sååå skrämmande som nu !!!??? Hade en påse med några konserver i som jag svingade över huvudet samtidigt som jag springande gav mig iväg därifrån...Och ser du MIG springa, kan du ge dig på att det är allvarligt ! Hörde länge måsmammans skrik efter mig där den satt på  gatulampan. Allt den ville, var ju att försvara sin unge som förmodligen var ute och tog sina första stapplande steg i livet. Med nyfiken blick och stor aptit på livet. Att vara liten och ny här i världen är inte lätt. Att dessutom vara mås...ja vad tror ni ?

Själv stapplade jag hem och värmde min konserv med sparrissoppa. Den var god.

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards