Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Anna Walentski - 7 juli 2016 16:12

Hade precis ätit min inköpta färdiga sallad och satt och väntade på att våra jobbsökaraktiviteter skulle fortsätta så man fick gå hem någon gång...Det plingar till i telefonen om att sms inkommit. En före detta pojkvän sedan långt tillbaka i mitt livs begynnelse, undrar om jag varit och besökt hans hemstad för någon dag sedan ???

Jag blir full i skratt då jag inte hört något ifrån honom sedan han ringde för några antal år sedan och talade om att hans pappa dött...Skriver tillbaka att jag inte varit där sedan förra sommaren och om han tycker sig ha sett mig där, måste det ha varit önsketänkande från hans sida...Eller en dubbelgångare. Då skyller han på att hans BROR tror sig ha sett mig där.

Inuti mig roas jag av det hela ! Hur ser jag ut i DERAS ögon idag ,som inte har sett mig sedan 1982 ? Lika liten och mager som den 18-åringen jag var, men med lite gråa lockar i håret ? Eller ? Trettiofyra ÅR senare !!! "Skulle vara kul att se hur du ser ut idag."

In your dreams baby, in your dreams !

Sedan kommer den arbetssökande ekonomichefen och slår sig ner brevid mig och  undrar lite osammanhängande vad- detta- går- ut- på -egentligen ? Han är ju nybörjare på stället och vet inte så mycket, trots sina 62 år... När han börjar prata om att dejtingsajter inte är vad de var förut, reser jag på mig och säger att jag inte har någon erfarenhet av sådana, har lyckats ganska väl i den riktiga världen med att "ragga på det gamla hederliga sättet, öga mot öga... "

Så kommer "apotekaren", min nya best friend på stället, och talar om att hon slutar idag.

För att hon inte ska "gå in i väggen" igen, måste hon sluta omedelbart ! Har lyckats övertyga handläggaren på Af också om det...Hon uppmanar mig att göra detsamma.

SÅ har min dag sett ut idag, på vuxenförvaring bekostad av skattemedel. Är jag nöjd med "mitt dagsverke" idag ? Nää, inte särskilt. Hur var DIN dag idag ?


Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards