Alla inlägg den 25 juli 2016

Av Anna Walentski - 25 juli 2016 18:51

Nästan 2 veckor sedan jag bloggade ! Har inte hunnit och inte haft bra inspiration att skriva något klokt. Det mesta är sig likt. Går fortfarande på vuxenförvaringen men kan nu se ett ljus i den långa mörka dystra tunneln : på torsdag är det min sista dag där !!!

Prisa gud ! Lycka åt de olycksaliga ! Jag blir befriad från min fängelsehåla !

Vad som sedan händer vet ingen. Har ingen kula att titta in i. Surprise for alle !

Vet bara att det blir jävligt SKÖNT att slippa eländet. Har ju träffat några trevliga och speciella människor där, men syftet är ju inte DET, utan att få ett JOBB.

Kanske jag får vara på Avkopplingen några dagar och "ha semester"...? Sambon och jag har semester ifrån varann den här veckan. Han blev kvar där i söndags när jag var tvungen att åka hem för att inte missa "dagis". Idag ringde han och talade om att vår kattkompis Kisse har dykt upp där igen... Något mager och ranglig men med god aptit på maten som han serverades. Vi har inte träffat honom på 11 veckor ! Har spanat och lockat på honom och jag har vaknat i ottan av att jag tyckt mig höra någon som mjauar, störtat upp ur sängen till fönstret, för att besviken gå lägga mig igen när ingen Kisse väntat...Nu längtar jag än mera att få åka dit !!!

Hade besök ifrån hemlandet förra veckan. Systerdotter med man och Moa Petrova. Den senare har ju konfirmerat sig. Hade velat ge ett kors i present, för jag tycker det hör till när man konfirmerar sig, men hade inget kvar att ge bort. ( Hennes bror fick mitt gamla)

Tror nog hon blev nöjd med det hon fick och var nog glad att slippa korset... Snart kommer det nog inte att finnas kvar överhuvudtaget, konfirmationen. Vi verkar gå mot en ruggig framtid där gamla traditioner och ideal helt försvinner och förintas, som en tänkbar följd av det mångkulturella moderna samhället där alla ska vara så jävla lika och inte uteslutas ur den allomfattande gemenskapen för att man är annorlunda, ser annorlunda ut eller tänker annorlunda.

Jag har alltid förespråkat individualism och oliktänkande men tycker att det som pågår nu, går för långt. I strävan efter nirvana, glöms karman bort.

Begrep ni det ? Näää inte jag heller, men det LÄT flott !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards