Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Det blir som det blir...

Av Anna Walentski - 13 juli 2016 16:55

Har äntligen rejsat med dammsugaren ! Jag har varit på väg under 2 veckors tid men det har inte blivit av. Så ÄR det. Vissa saker blir inte av. Tänkte baka bullar då frysen börjar få plats med dom. Det har inte blivit av. Klädkammaren som verkligen BORDE rensas och städas ur som jag pratade om då när kackerlackorna var på tapeten...( ja inte på riktiga tapeten alltså !!!) ? Alla för små kläder som ligger prydligt vikta i lådor som jag väntar på ska passa mig snart, men inser i klara ögonblick att jag kan sälja bort istället för jag kommer aldrig att komma in i dom- om- jag- inte-får- en- släng- av- anorexia eller cancer och ska dö snart...Och om man ska dö snart, vill man klä sig i en snäv knäkort blommig klänning med stockholmsvit kavaj med axelvaddar och 70-tals slejf / skärp knutet på ryggen när man åker iväg för att få cellgifter ? Eller svarta midjekorta kavajer med RIKTIGT maffiga axelvaddar ? Romantiska singoallablusar ? Snäva knäkorta kjolar i regnbågens alla färger ? Har konstaterat att jag har väldigt svårt att skiljas ifrån vissa saker och med dessa kläder ligger ju så många minnen samtidigt som allt är i mycket gott skick. Hamstern i mig säger spara,spara,spara och förnuftet säger släng åt fanders ! 

Har en gammal jobbarkompis sedan sjukhustiden som bor i samma område som vi. Hon är pensionär och jag är ju "ledig" när jag inte är på förvaringen.Tror ni att vi träffas ?! NÄÄÄ, det blir inte av ! Istället ringer vi varann på kvällen, kanske varannan månad , och snackar i 2 timmar...Förr, när vi jobbade ihop, umgicks vi hela tiden på fritiden också !

Konstigt hur det blir. Hur lat man blir. För det måste ju handla om lathet och inget annat !

Nu har jag inte tid längre. Måste diska. Hela köket ser ut som ett bombnedslag när man har disk ! Och det blev inte av igår. Eller förrgår...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards