Direktlänk till inlägg 25 november 2015

När mössen besegrades.

Av Anna Walentski - 25 november 2015 17:21

Som sagt, vi hade ju besök några dagar ifrån de norrländska vidderna. Två lugna och beskedliga pensionärer. Åkte ut till Avkopplingen med dom för frisk luft och raska promenader...Vilket dom verkade gilla för dom var ute och gick runt byn, fortare än blixten. Första kvällen gick musen i fällan i köksskåpet. Katten jublade !!! 

Nästa morgon öppnade jag ett annat skåp som ALDRIG haft besök av möss...Hakorna på oss måste varit jäms med fotknölarna när vi stirrar in i ett par nötbruna små vackra musögon, som ilsket stirrar tillbaka på oss ! "Vad gör NI här ?!" tycktes den irriterat fråga oss...

Jag hämtade Kisse som låg i soffan och slumrade. Lyfte upp honom mot skåpet och hörde hur boxartassarna jobbade...KRASCH BOM BANG. Musen eliminerad. Lyfte ned honom på golvet igen och vi fortsatte diska prylar och göra rent i skåpet.

Fredag morgon kl. 03.55 Vaknar av att det låter som om någon bryter sig in i huset ! Går upp och ska ge Kisse lite mat och kolla vad det är som låter, när jag ser honom STOLT komma fram med en mus i munnen...Börjar tappa räkningen på alla möss som dyker upp både här och där och det är DÅ som den ena pensionären ( Musdeterminatorn) får den strålande ide'n att vi ska riva ut hela inredningen i köket för att lokalisera eventuella entrevägar för möss....

Sagt och gjort ! Sambon kommer från gettot efter utfört dagsverke och ska "fira" helg.

Det blir lite "fredagsmys" på kvällen men på lördagen börjar allvaret ! Bänkskivor lyfts bort och skåpdelar skruvas loss och bit för bit blottas väggar för att synas noga...En kommentar fälls " jag HOPPAS verkligen att vi hittar ett HÅL i väggen !" 

Och sååå blir det ! Ett ganska stort hål i väggen, som mössen gnagt fram, har kunnat härbärgera massor med möss ! Värre än dörrarna in till systemet inför en långhelg !

Rena rama shoppingcentret för möss ! Bara gå in och ta för sig av allt som erbjuds...

Inte konstigt att vi haft mer möss än vi kunnat hantera...När den ena gått i fällan, har nästa redan gått in och en tredje står på tur med lååång kö bakom sig....

 
 
Mimmi

Mimmi

26 november 2015 18:14

Äsch då, och då stänger ni hålet och därmed tar bort kissens hobby... Förstår att han är besviken! Han har ju dessutom kunnat visa sig så duktig inför er.
Tänk vilken kattdröm - ett hål i väggen där mössen matas in hela tiden ;)

http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se

Anna Walentski

27 november 2015 11:25

Absolut en kattdröm ! HeHe Men börjar bli mardröm för oss...Han får idka sin hobby utomhus hädanefter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards