Alla inlägg den 16 november 2015

Av Anna Walentski - 16 november 2015 10:03

  Avkopplingen fredag 13 november, kl. 23.45

Vi anländer sent p.g.a restaurangbesök med kusin från Bergen. Kisse dyker upp på pricken i tid, som om mina tankar nått honom i hans sömniga tillvaro. Sambon har precis hunnit ladda musfällan och vad händer ? KRASCH BOM BANG ! Kisse spärrar upp ögonen och rusar mot köksskåpet. Jag serverar honom fångsten och han blir överlycklig som han brukar bli.

Fredagskvällen övergår i tidig lördagsmorgon innan vi alla är i säng. Har följt på tv det fruktansvärda som hänt i Paris och det finns inga ord för dessa avskyvärda fanatiker !

Vi tillbringar en skön och lugn lördag tillsammans, mestadels framför tv nyheterna. Det är ingen rörelse i köksskåpen, ovanligt lugnt...

Söndag kl. 03.55 vaknar jag av att det låter som om någon tar sig In i huset ! Med buller och bång !!! Störtar sömndrucken upp ur sängen för att se vad som står på ... Och möts av en katt som fullständigt flyyyger fram och dyyyker under soffan...Medan jag tar hand om matskålarna som ligger upp och ned med mjölk och kattmat längs golvet, kommer Kisse fram till mig och visar upp sitt byte. Den minsta lilla mus jag sett ! Han börjar förnöjt att tugga i sig av fångsten...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards