Alla inlägg den 25 november 2015

Av Anna Walentski - 25 november 2015 22:23

 Är det bara jag som tycker det är roligt att titta på fotboll så länge spelarna är snygga ?

Ta matchen mellan Malmö FF och Paris Saint Germain... Marcus Rosengård  är ju en riktig läckerbit i Malmö... Inte blir det sämre när han är en riktig lirare också. Man kan ju fundera vidare på hans övriga kompetenser också... Zlatan är ju charmig på sitt sätt men ingen man vill hugga tänderna i direkt...Jag gillar att se på fotboll. Varje match ser jag ut vissa spelare som är lite utöver de andra, ser lite bättre ut än de andra...Snyggingar, kort sagt.

Sedan är det ganska roligt att hänga med i matchen ! Skall drömmannen göra mål ? Skall han bli utvisad för något ? Ska han bli skadad på något sätt ? Hur länge lirar han ?

Din sambo eller man eller fästman kommer tycka du är helt underbar att se fotboll tillsammans med ! Helt plötsligt sitter du klistrad vid tv-rutan....

Han skulle bara veta... Men det är DIN hemlighet tillsammans med några hundratusen andra kvinnor....

Av Anna Walentski - 25 november 2015 17:21

Som sagt, vi hade ju besök några dagar ifrån de norrländska vidderna. Två lugna och beskedliga pensionärer. Åkte ut till Avkopplingen med dom för frisk luft och raska promenader...Vilket dom verkade gilla för dom var ute och gick runt byn, fortare än blixten. Första kvällen gick musen i fällan i köksskåpet. Katten jublade !!! 

Nästa morgon öppnade jag ett annat skåp som ALDRIG haft besök av möss...Hakorna på oss måste varit jäms med fotknölarna när vi stirrar in i ett par nötbruna små vackra musögon, som ilsket stirrar tillbaka på oss ! "Vad gör NI här ?!" tycktes den irriterat fråga oss...

Jag hämtade Kisse som låg i soffan och slumrade. Lyfte upp honom mot skåpet och hörde hur boxartassarna jobbade...KRASCH BOM BANG. Musen eliminerad. Lyfte ned honom på golvet igen och vi fortsatte diska prylar och göra rent i skåpet.

Fredag morgon kl. 03.55 Vaknar av att det låter som om någon bryter sig in i huset ! Går upp och ska ge Kisse lite mat och kolla vad det är som låter, när jag ser honom STOLT komma fram med en mus i munnen...Börjar tappa räkningen på alla möss som dyker upp både här och där och det är DÅ som den ena pensionären ( Musdeterminatorn) får den strålande ide'n att vi ska riva ut hela inredningen i köket för att lokalisera eventuella entrevägar för möss....

Sagt och gjort ! Sambon kommer från gettot efter utfört dagsverke och ska "fira" helg.

Det blir lite "fredagsmys" på kvällen men på lördagen börjar allvaret ! Bänkskivor lyfts bort och skåpdelar skruvas loss och bit för bit blottas väggar för att synas noga...En kommentar fälls " jag HOPPAS verkligen att vi hittar ett HÅL i väggen !" 

Och sååå blir det ! Ett ganska stort hål i väggen, som mössen gnagt fram, har kunnat härbärgera massor med möss ! Värre än dörrarna in till systemet inför en långhelg !

Rena rama shoppingcentret för möss ! Bara gå in och ta för sig av allt som erbjuds...

Inte konstigt att vi haft mer möss än vi kunnat hantera...När den ena gått i fällan, har nästa redan gått in och en tredje står på tur med lååång kö bakom sig....

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards