Alla inlägg den 26 november 2015

Av Anna Walentski - 26 november 2015 16:41

Har pyntat färdigt härhemma med adventsljusstakar, juldukar och julgardiner i köket. Även tomtarna åkte fram. Måste ju hålla på traditionerna. Nu ska samma sak upprepas ute på Avkopplingen. Inga julgardiner dock. Har ju inga stänger uppe än...Minns inte NÄR vi tog ned dom, men kanske är det två år sedan vi målade väggar och tak ? Tiden springer ju iväg !

Ska bli intressant att se om mössen är helt utestängda nu efter förra helgens elimineringsrace...Skulle nog bli riktigt tokig om dom varit där i allafall...

Kisse får vänja sig vid att det inte serveras möss inomhus längre. Det får han ansvara för själv utomhus hur mycket han vill.

Har handlat och packat och väntar bara på att sambon kommer hem för att köra mig dit.

Han ska på julfest med sitt jobb imorgon och kommer ut på lördagen. " Vågar du vara ensam därute ?" frågade systern. Självklart ! Jag har ju min vaktkatt som skyddar mig !   

Av Anna Walentski - 26 november 2015 10:00

Avkopplingen söndag kl.04.48 Knäpptyst i huset. Inget prassel hörs från sopskåpet som det brukar göra.Inget Tom-o-Jerry race som pågår i vardagsrummet... Hör hur Kisse går omkring och snusar runt i varje vrå...Hans klor röjer honom.

Går upp för att ge honom mat och ser hur han sitter och hänger mot väggen till köket. Han spanar och lyssnar. Nu när sockeln under bänkskåpen är borta kan han se under och han kryper en bit in och nosar. Kommer ut besviken. Brevid står en soppåse som förmodligen luktar av muskacka då vi sopat golven...Kisse biter ilsket i den, som för att visa sin frustration över att hans favoriter verkar ha försvunnit ...Han får sin kattmat och börjar tugga i sig. Det är ett behagligt lugn och tystnad över huset.

Av Anna Walentski - 26 november 2015 09:44

Fotbollsspelaren jag avsåg heter Marcus Rosenberg och inget annat.

( Tyvärr förväxlar jag alltid hans namn med RosenGÅRD...)

En ros är dock alltid en ros, även med andra namn....

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards