Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Fobi eller va ?

Av Anna Walentski - 26 juli 2014 13:02

Avkopplingen lördag 26 juli, 2014. Väderstationen visar 32,1 grader utomhus. Inne 24,4. En svag bris gör att det inte känns så fruktansvärt varmt. Har lyckats "fixa" med blommorna ute på altan och flyttat lite på dom.... Möblerat om.

Älskar att hålla på med blommor ! Men gillar inte bina som följer med. Eller getingarna rättare sagt. Vet ju att bin gör stor nytta i naturen och för mina blommor men getingar har jag aldrig förstått mig på...I midsomras när vi var uppe i Norrland hos våra nära och kära , hade jag sällskap i sängen av en GETING !!! Alltså, jag har fobiernas fobi mot getingar och hade jag sett från början vad det var som kröp på min arm där jag låg hade jag fått hjärtinfarkt tio gånger om ! Nu såg jag inte vad det var, eftersom jag inte hade några glasögon på mig.... Trodde det var en stor jäv..a spindel ( dom är inte heller särskilt trevliga...) och försökte kväva den med kudden. Men den bara sprang omkring, ännu snabbare, i sängen ! Till slut får jag ner den på golvet, glasögonen på, smäller till den med en välriktad spark ( från en toffel) och upptäcker att det är en GETING !!! Den morgonen var jag uppe tidigt, 08.10

Hela dagen var förstörd. Kunde bara tänka på att en geting klättrat över mig. Hela jag rös så håren stod rakt upp på mig. Petrova försökte kamma ned håret på mig, men det gick inte. 

I efterhand har jag tänkt att det var riktig TUR att  Han hade gått upp tidigare...Vi sov ju i en dubbelsäng. Han är väldigt allergisk mot getingstick. Jag är bara rädd.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards