Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Anna Walentski - 22 juli 2014 12:16

Tredje veckan på Avkopplingen ! Helt fantastisk sommar ! Som den var när man var liten...Ljumma vindar som för med sig olika dofter, värme och sol. Har en Lavendelrabatt som doften kommer farande ifrån när vinden behagar puffa till....Och en Schersmin som knappt blommat förut, är nu full i doftande små vita rosliknande blommor...Nackdelen är att man får gå runt och vattna en hel del när inget regn kommer, om man vill bevara allt det vackra ett tag till. För hur det än är, utan vatten skrumpnar och vissnar det snabbt !

En annan nackdel med så vackert väder, är ju att allt det man tänkt sig att göra blir liggande och nollprio när det är så varmt. Skall ju målningsförbättra en skänk och en bokhylla, sy nya gardiner till både sovrum och "stora rum", sy nya överdrag till stolsdynor, städa upp i bra-och-ha bodarna, gräva ur en rabatt och tömma den på all gammal jord.....

Jag blir helt slut bara jag tänker på det !!!

Jag sätter på en kopp kaffe och går ut i solen , tar med mig en hembakad bulle eller två från frysen, och njuter lite extra av den här dagen också ......    

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards