Alla inlägg den 30 juli 2014

Av Anna Walentski - 30 juli 2014 23:47

Att vara tillbaka i Gettot har ändå sina fördelar... Man kan gå ned till "turken" och handla billigt diskmedel, sköljmedel och tvättmedel. Eller deodorant och tvål. Bordsmargarin är inte så billigt, 30 spänn för en Lätta.Man får välja med omsorg vad man handlar....

Man behöver inte räkna med att någon ringer på dörren och vill hälsa på... Ringer det på dörren är det förmodligen tjuvar som vill kolla om man är hemma eller inte.

I takt med att polissirenerna hörs, vilket sker dagligen flera gånger om dagen eftersom vi har ett polishus som granne, hörs också, hör och häpna, gräshoppor som spelar !!! Okey, kanske inte på dagtid men nu på kvällen ! Helt fantastiskt att mitt i detta Getto höra gräshoppor spela eller sjunga eller vad-man-nu-säger....Och tystnaden som faktiskt infinner sig sent på kvällen när alla lagt sig till ro...

Jag har bott här i trettiotvå år och upphör aldrig att förvånas över vilken speciell känsla det är att bo här....Kanske jag t.o.m GILLAR  det ... ???

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards