Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Värmeslag eller ?!

Av Anna Walentski - 25 juli 2014 11:38

Avkopplingen idag ; 28,1 grader ute. Inne 23,9.

Dom påstod att det ska bli svalare efter helgen .. Jag måste säga att jag inte har något emot det ! Vi klarar oss bra med normala svenska temperaturer typ 20-25 grader. Det verkar som om katten också lider av värmen... Den går i slowmotion så någon musjakt är det väl inte tal om. Men han verkar nästan hallucinera av något slag ; mattan framför entredörren är färgglad och i mönster... Den brukar han inte bry sig om, knallar bara över den. Men nu stirrar han på den innan han ska gå ut och undviker att kliva på den...Han verkar RÄDD för den ...? Eller så börjar synen bli drastiskt sämre på honom så han reagerar på färger på nytt sätt ? Värmeslag ? Har sett en hare som verkar fått det... Han promenerade förbi på äppelträdssidan  och gick runt huset och sprang iväg mot grannen för en stund sedan. Gissa om jag blir förvånad när jag ser honom IGEN göra samma sak ?!!!! Eller så var det brorsan ? Eller så är det JAG som ser i syne ? Nej, tänk vad svalt det var på första maj  tidigare i år...Med nästan 2 decimeter SNÖ !

På söndag åker jag hem till Gettot med honom för att fixa räkningar och vänta på myndighetspengar...

Men tills dess ska vi njuta av det fina vädret under parasollet och klappa katten...

Fånga dagen igen !

Myspyspyjamas !


 
 
förspel

förspel

25 juli 2014 12:45

kram på dig Anna! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Anna Walentski

26 juli 2014 13:01

Tack för det, Lina ! Alla människor är unika !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards