Alla inlägg den 22 september 2016

Av Anna Walentski - 22 september 2016 11:21

Veckan fortskrider så sakteliga mot helg. Höstdagjämning idag. Känns bra att det blir höst någon gång. Älskar den friska lite kyliga luften och träden som ändrar färg till den rödare skalan...Har ännu inte sett särskilt mycket av det, endast lite gula löv från Björkarna.

Igår upplevde jag friheten av att köra bil och ta mig vart jag ville ! Hade fått vissa rabatter på vissa varor på ett visst varuhus och styrde självklart kosan dit. Speciellt med tanke på att handla billigt den här veckan ! Avslutade resan med att träffa en god vän över en fika och lite uppdatering om vad som händer i livet...Vi hade inte setts på länge, bara pratat i telefon.

Med tillgång till bil igen öppnar sig frihetens dörrar på ett helt annat sätt och man känner sig nästan pånyttfödd, priviligierad och tacksam. Vi kan åka till Avkopplingen redan på fredagkvällar och slippa åka buss i flera timmar...Men det kostar också pengar så det blir i mindre skala som bilen ska användas.

Lagade till en stoor laddning köttfärssås med spagetti som blev riktigt god ! Den blir middag på fredag på Avkopplingen. Hade tänkt att fortsätta måla räcket på altanen om vädret tillåter så att det är gjort innan vintern. Även gäststugans räcke behöver färg då det är nytt och nu stått lagom tid. Tryckimpregnerat virke ska man ju inte måla eller behandla första året men nu är det dags. Hoppas det inte regnar i allafall.

Det är bra att sysselsätta sig med något när man är där, för saknaden efter Kisse blir mera påtaglig när man är i den miljön där han kommit och gått, strykt sig mot benen när han velat ha uppmärksamhet och uppfordrande kattsnackat med oss...

Vanan att ta ut 3 dynor på altanen kommer nog att sitta i rätt länge ; en för sambon, en för mig och Kisses mittemellan oss.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards