Alla inlägg den 13 september 2016

Av Anna Walentski - 13 september 2016 18:43

Tillvaron rullar på. På jobbfronten intet nytt. Sommarvärmen tillbaka igen. Kunde varit på Avkopplingen och målat räcket runt altanen och njutit av vädret...Men när inte min lilla kattkompis finns längre, känns det inte särskilt lockande. Han VAR ju faktiskt ett stort sällskap, trots den lilla kroppen ! Någon vakthund tror jag inte han var, men det kändes tryggt att ha det lilla livet omkring sig...Han behövde mig och jag behövde honom.

Såg på Facebook om en namninsamling för bättre skydd av katter, Djurskyddet Sverige, som vill verka för obligatorisk ID märkning av katter, registrering, kastrering samt bättre koll på vem som äger katter. Förbud att överge djur.

Jag skulle vilja gå så långt som att införa en viss skatt för katter men även hundar, som vi ju faktiskt hade förut... Tror att mörkertalet om hur många hundägare det finns är ganska stort. Idag är det hur lätt som helst för kreti-och-pleti att skaffa hund t.ex I många fall är det inte fel på hundarna, typ Pitbull, utan fel på ägarna som skaffar dom och inte har en aaaaning om hur och varför man bör uppfostra dom, på rätt sätt. Man införskaffar dessa hundar med ett( ofta) dunkelt motiv att ha dom som livvakter och dylikt när man själv befinner sig i lagens utkanter...

Därför kom mina fördomar på skam häromdagen när jag mötte en "typisk" invandrarkille med mössan käckt på svaj bak-och-fram, stora säckiga jeans med halva kalsongerna framme hållandes en ljus Pitbull i koppel...Den höjde benet vid en stolpe varpå killen vräkte ur sig " nej faan du har kissat 15 liter redan, nu räcker det ! Kom nu gubben !"

Lät som Dogge när nan snackade. Jag kunde inte låta bli att dra på mun.

NÄÄÄÄ, jag hoppas att vi inte behöver se några kattungar som börjar växa upp till tonåringar den här hösten, osäkert trampandes fram längs våra skogsvägar, letandes...

Skriv på för våra katter, du med !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards