Alla inlägg den 20 september 2016

Av Anna Walentski - 20 september 2016 10:25

Vad händer på en tisdag för en arbetslös 53 -årig kärring med fantomtandvärk i den uttagna tanden,den 20:e september ? Svar ; inte mycket. Efter vanlig procedur med jobbletande framför datorn och stoor kopp te, ter sig dagen som ett frågetecken...

19 grader på balkongen, mestadels molnigt enligt telefonen och jag kunde bry mig mindre om det snöade...

Har städat och tvättat och bytt rena lakan i sängen. Till och med tvättat gardinerna i köket och strykt och hängt upp dom igen. Dammtorkat överallt med fuktig trasa, vilket jag inte tycker är särskilt kul...Putsat speglar och skrubbat handfat...

Att sticka ut och handla och forska bland matvaror är väldigt begränsat just nu med en vecka kvar till bidrag och lön...

Att baka eller laga långkok funkar inte utan ingredienser och råvaror...

Att gå ut och promenera, utan pengar eller mål, är inte kul i gettot...

Jag tror jag går och lägger mig igen !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards