Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Kafferast

Av Anna Walentski - 6 december 2016 15:09

Har tagit mig en kopp kaffe med en god julstjärna till. Den sista. Sambon har nog ätit EN, jag resten...Nåja, goda var dom !

Har pyntat vidare i köket med att sätta upp lite självhäftande småtomtar i plast, som man trycker fast på kakel eller andra ytor. Svärmor hade sådana på sin tid som hon delade med sig av till mig...Dom lyser upp och jag tycker det ser hemtrevligt ut. Har även "tapetserat" kylskåpet med gamla julkort som vi fått genom åren. Jag har ju svårt att kasta saker så självklart finns det kvar en hel del. Måste säga att jag tycker det blev bra och jag är nöjd med att ha återvunnit dom. Har ju funderat på vad sjutton jag ska göra med dom ! Som det dessutom ser ut idag med allt digitalt, kan man inte förvänta sig att folk skickar "riktiga" julkort längre på posten...Joo min ena systerdotter brukar faktiskt skicka ett och annat kort med posten ! Och min gamla moster uppe i nordaland.

Kanske sätter upp sommarvykort till våren ???

Har inte hunnit baka än. Prioriterat att leta efter jobb att söka. Ganska döfött. Kanske skulle kunna bli förste pyntare åt folk som inte har tid och ta betalt för något som är kul...?

Näää, kafferasten är slut nu. Ska inventera förråden för att koka ihop något tills sambon kommer hem. Soppa på en spik kanske ? Ciao !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards