Alla inlägg den 20 december 2016

Av Anna Walentski - 20 december 2016 07:37

Inte många dagar kvar till julafton och som det ser ut just nu, har jag fått ett jobb av tomten. Skall börja jobba den 2 januari 2017 och göra det jag gjort i nästan 18 år, men på ett nytt företag för mig. Igår undertecknade vi pappren. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir bra och trivsamt.

Mitt matlagande har fått stå åt sidan lite nu när jag flaxat runt på olika möten så nu idag är det dags att rulla nya köttbullar och göra Efis laxrulle. Imorgon väntar strömmingen på att läggas in och fredag åker skinkan in i ugnen. Då blir det lilla julafton med provsmakning av skinkan och lite annat smågott...

Granen ska fram och kläs i år ! Förra året hade jag ingen lust men nu känns det som att det passar bra. Det är så jäkla svart ute hela tiden så ALLT som kan lysa upp lite ska fram !

Förra julen hade vi ju sällskap av Kisse och det känns fortfarande väldigt tomt utan honom...Trösten är ju att han har det bra där han är och förmodligen blir ompysslad och klappad av de andra som gått vidare...Jag tycker jag hör honom mjaua ibland. Nöjd.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards