Alla inlägg den 28 december 2016

Av Anna Walentski - 28 december 2016 14:27

God fortsättning på er. Julen är avklarad och livet går vidare. Själv blir jag mer och mer hispig för varje dag det närmar sig 2:a januari och jag ska börja jobba igen !!! Efter 3 år som forskande, bakande, matlagande, städande hemmafru ska jag ut i den stora världen som kallas arbetsliv och göra mitt yttersta. Har drömt mardrömmar om den gamla stressen och vaknat kallsvettig av ruelse..."Vad har jag gett mig in på ? Hur ska jag orka ? Hur ska jag klara av stressen och otillräckligheten ? " Jag vet inte hur det ska gå. Tänker på pengarna som det blir dubbelt av, jämfört med nu och då känns det lite bättre...Att få möjligheten att känna sig "normal" och kunna handla utan att räkna i huvudet för varje vara som läggs ner i korgen kommer att kännas skönt...Att få köpa blommor på våren ut till Avkopplingen och plantera som jag gjorde förr, i ett tidigare liv med jobb, kan kännas skönt..Att kunna köpa det som behövs för att kunna underhålla ytskikt och fasader eller nya möbler till altanen kommer att kännas bra...En knallröd Ferrarri vore inte så dumt ???

Tiden får visa vad det blir ! Jag kanske får sparken inom 2 veckor, vem vet ?!

På fredag ska vi begrava min gode vän från förr. Är inte särskilt taggad inför sådant men det måste göras. Sedan blir det nyårsfirande med sambons brorson och flickvän hos oss. Det blir lugnt och sansat då vi alla gillar att softa framför tv:n. Lite god mat i form av fondue och god dricka till och sedan är det dags....Att jobba, arbeta, knega in i kaklet ...

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards