Alla inlägg den 15 december 2016

Av Anna Walentski - 15 december 2016 16:10

Forskar vidare bland julmat och är snart helt färdig med alla inköp. Bästa kapet var igår; en 5- kilos säck med potatis för 9:90 !!! Kalvsylta för 5 spänn och julmust 6:90...

Jag börjar låta som den värsta nasaren men tycker ju det är fantastiskt att kunna fynda ordentligt ! Speciellt när plånboken nästan är tom nu och en vecka kvar till löning. ( ?)

Ett steg närmare ett arbetsliv känns det också som, när jag nu varit på några möten med presumtiva arbetsgivare... Det speciella är också att jag faktiskt inte sökt jobbet, utan det är dom som sökt upp mig efter att ha läst min profil på arbetsförmedlingen...

Kanske tomten kommer med ett jobb i paketet åt mig ? Jag har ju varit jävligt snäll hela året...

I min jakt på det fulländade julbordet har jag beslutat att göra en rätt som jag kallar " Efis laxrulle", då jag fått receptet av min tidigare chef. ( För övrigt en av de två bästa cheferna jag haft i mitt liv...) Den består av en pannkaka med varmrökt lax, rödlök och spenat som när man viker ihop den och skär upp blir en väldigt vacker skapelse med färgerna...Och himla god förstås ! Den ska jag nu sno ihop så jag får med den till Avkopplingen i helgen, då frysen hemma är för full för en laxrulle. Det blir en hel del som ska packas med så jag har en del att göra. Därför slutar jag nu ! Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards