Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Anna Walentski - 23 januari 2016 12:32

Lördag 23 januari. Minus 3 grader ute. En sol som visat sig men nu övertagits av moln. Vi befinner oss hemma i gettot. Känns väldigt konstigt. Inget långväga besök som är orsak till det utan mera brist på kapital och framförallt en fungerande bil ! Är sååå jäkla trött på att vända på varenda korvöre ! Under första halvan av det här året SKA jag ha ett jobb att gå till !!!    Ta-mej-faan ! 

Under tiden får man gilla läget. Det är väl bara så. Har mat på bordet och tak över huvudet. På tal om mat gjorde jag en hel kyckling i ugnen häromdagen. För tretti spänn. Billigt. Till och med sambon, som inte är så förtjust i kyckling, tyckte om den. Ris och currysås ( gjord på skyn från kycklingen) som tillbehör. Köpte även dryga kilot med fläskkotletter för tretti spänn som jag redan förberett och vi ska äta idag. Kokt potatis till och en massa härlig brunsås, naturligtvis gjord på buljongen köttet kokat i. Det GÅR att handla billigt men man måste vara ganska "på" med att kolla reklamen som dyker in i brevlådan. Tror jag kanske ska göra en efterrätt idag av rabarber... En smulpaj med vaniljsås till. Några frysta jordgubbar som sällskap till rabarbern ?

Yes, jag får nog ila iväg till " skitaffären" och köpa vaniljsås !

Ciao !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards