Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Anna Walentski - 5 januari 2016 17:00

Den förbannade snön fortsätter att lägga sig över allting. Tur att den är lätt och fluffig och inte så svår att ta bort. Det räcker att sopa bort den. Än så länge. Nog mycket av fluffet blir en hel del för mycket...

Det går dåligt för juniorkronorna i ishockeyn.Undra hur mycket målvakten ska gråta idag ? Men det är bra inställning, att man VILL vinna. Synd bara att inte hela laget tyckte det...

På måndag börjar jag på nytt "vuxendagis". Jag ska aktiveras. Behöver ha någon som piskar mig i baken för att söka jobb ! Tycker arbetsförmedlingen. Och kanske några andra också, vad vet jag...Ingen skulle bli gladare än jag om jag fick ett jobb som jag kunde jobba på.

Det är ganska tradigt att vara hemma och enbart prata med sig själv på dagarna. Man kan ju inte städa och tvätta hela dagarna heller. Ibland är det svårt att få tiden att gå. När man jobbade fick man mycket mera gjort på något konstigt vis. Man hann med, mera än nu. Haken är väl att man tycker man kan "göra det senare, man hinner sen... "

Samtidigt går ju tiden. Man har inte all tid i världen.  

Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra idag.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards