Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Anna Walentski - 4 januari 2016 22:00

Så hände det som INTE fick hända ! Snön kom ! I form av fluffig sockervadd lade den sig över allt den kom åt... Kisse och jag är kvar på Avkopplingen när sambon åkt hem igen för att jobba. Vaknade idag av att Kisse låg och tittade ut på stooora lappvantar som singlade ner. När jag öppnade ytterdörren för att släppa ut honom på toalettbestyr, snusade han i luften och ryggade tillbaka...Men nöden har ingen lag. Han var tvungen att låta sina små tassar beträda det fluffiga kalla. Resten av dagen har tillbringats inomhus. Han sovandes medan jag samlat ihop tomtarna och alla julsaker och ljusstakar som ska ligga och sova till nästa jul. Det tar sin tid då jag också dammtorkar, byter dukar och ersätter med andra lampor i fönstren. Tycker det blir så tomt och mörkt när man tar bort dom och vill gärna fortsätta ha mysigt i fönstren.

I morgon skall det dammsugas och städas lite. Kisse lär väl inte hjälpa till. Så ska vi förbereda lite god mat tills sambon kommer så vi kan koppla av och myspysa lite sen.

Men den förbaskade snön lär väl bestå ett tag till ! Vi har minus 6 grader så det ser oroväckande ut. Helt onödigt !!!

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards