Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Anna Walentski - 15 januari 2016 14:49

Nu är glada julen slut,slut,slut ! Alla nissar utan krut,krut,krut...Tvättar de sista juldukarna och gardinerna. Har städat så nu syns inte ett spår efter tomtar eller andra väsen. Vädrade korsdrag medan jag höll på dammsög. Sladden stelnade och golvet kändes som en isbana under mina fötter, trots tjocka yllestrumpor. Minus 21 grader. I gettot ! Det var längesedan vi hade så kallt i gettot. Det blev ingen lång stund att vädra...

Lördagsmiddag blir Tagliatelle med laxfileer. Räk o vitvinssås till. Extra lax ifall Kisse kommer förbi. Fredagsmys består av oxfile med pommes o Beasås. Man tager vad man haver. Nu får man vara glad att vi köpte en hel oxfile till nyår och frös in lämpliga portioner för två. Det ska ätas upp nu i slutet på den lååånga och fattiga januari...Lite lyx i armodet.

Några som lyxar rejält är ju kommunals pampar...Dyra viner, goda middagar och till efterrätt lite porrshow på det ! Lyfter fallskärmar så det står folk upp i halsen och skäms inte ett dugg för det ! Helt horribelt ! På golvet står undersköterskorna, lokalvårdarna och många fler och sliter för en bråkdel av vad pamparna håvar in eller gör av med deras fackavgifter...

Huvudet i sanden och en trevlig helg !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards