Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Anna Walentski - 23 februari 2015 12:15

Var så glad äver att se den gula Vintergäck och en Snödroppe kika upp ur jorden närmast husväggen i lördags ! Det droppade från taket och snön höll på att töa bort...Otroligt hur fort det går på en vecka ! Men det var glashalt på vägen och gick inte att bestiga. Solen lyste in och visade skitiga fönster och dammkorn i luften...Katten låg i soffan och ville inte gå ut, trots det fina vädret. Hade väl ett öga på WM i Falun med sambon. Men JAG var ute och hackade bort lite snö från altanen... Gjorde sommar så att säga. Kändes bra. Fåglarna sjöng på vårsången..

Döm om vår förvåning och bedrövelse när vi tittade ut på söndagmorgonen !!!

Ett snötäcke på kanske en decimeter låg över hela altanen och övriga landskapet och allt annat som hör till ! Katten var tvungen att göra sina toalettbestyr och plumsade iväg över altanen...Snacka om stolpe ut !? Hela dagen var grå och dyster som om det skulle komma mera...

Vi packade ihop och åkte hem...

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards