Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Anna Walentski - 17 februari 2015 15:00

Är inne i en period när det är svårt att somna på kvällarna...   Går och lägger mig "i tid" men vrider och vänder på mig... Är trött men kan inte somna...Igår kväll samma sak. Tänkte gå upp i köket och tända en cigg    och lösa korsord...Men insåg att jag ju inte röker längre..Har ju slutat med den lasten OCH snus efter trettifem års ihärdigt övande...

Vad skulle jag göra det för ?? Sluta alltså ? Det hade känts så skönt att få tända en god Menthol och dra in röken... AHHH, jag kan känna smaken i mun ! Att jag faktiskt snusat i trettifem år är något som jag knappt förstår. Har inget sug efter det, trots lössnus och jätteprillor som jag skyfflade in under läppen...Någon kallade mina prillor för hockeypuckar i storlek och det är nog nästan sant. Men en mentholcigarett ?...Mmmm...

Borde träna    för då blir man ju trött...eller ägna mig åt andra   aktiviteter ?

 

Nej, jag får gå ut på en promenad och få lite frisk luft !    Ciao !

 

Av Anna Walentski - 17 februari 2015 14:27

Kom ut till Avkopplingen i dagsljus eftersom sambon fått sluta tidigt. Fortfarande väldigt mycket snö ! Och halt ! Rena bandybanan längs hela våran väg... Gick inte att promenera, tråkigt nog. Och värre är väl att sopbilen inte tar sig fram på isen till våra sopor... En som kämpade sig igenom och trotsade snön och den hårda skaren var katten ! Han kom på fredag kväll vid 22.30 Antagligen "tigger" han sig ut då, där han är, för att komma och kolla om vi är på plats. Han var blöt i pälsen men lät sig torkas med handduk innan han lade sig i sambons fåtölj brevid honom. Dom klarar att sitta ihop tack vare sambons lilla rumpa... När katten tvingat sig brevid MIG när jag sitter där, funkar det inte lika bra.. En av oss måste ge sig.Hursomhelst fick han sin mat men var inte så hungrig, åt lite för syns skull.

Kelsjuk och lycklig över att se oss, sov han i sängen med oss.   

Han fick ha sin mat ifred hela helgen... Vi hade handlat köttfärs som blev både pannbiffar och köttfärssås och flera stycken matlådor till veckan. Igår åt vi hembakta bullar till middag igen. Det bestämmer man själv om man är vuxen... 

Idag ska vi nog leta fram någon hemmagjord pizza från frysen. Tänk, när man inte har några pengar blir man sugen på ALLT möjligt ! Blåbärspaj med vaniljsås eller stekta äpplen med samma sås eller surströmming med vaniljsås... 

När vi får in pengar i huset ska det bli en stor härlig köttbit med klyftisar och en klick Beasås och ett gott rödvin till !!!    

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards