Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Allvarligt talat.

Av Anna Walentski - 26 augusti 2015 17:41

Eftersom vi bor så nära det stoora sjukhuset, och polishuset ett stenkast bort, är vi ganska vana att höra sirenerna ifrån dom när det är utryckning. Vilket sker flera gånger per dag.

Idag var det dock flera sirener som ljöd under en längre tid på eftermiddagen. Brandkåren tillsammans med ambulanser. Och vart åker dom ? Vi bor ju även i närheten av en hyfsat stor tågstation med både fjärrtåg och pendeltåg som passerar flera gånger per dag, och natt....Av någon anledning är just "vår hållplats" en av de mest lämpade att hoppa ifrån och ta livet av sig....? Under dessa 33 år som jag bott här i gettot, har otaliga avslutat sina liv här. Framför tågen. Det fanns en gångbro för länge sedan som gick till stora vägen som de flesta valde som sista färden, men den tog man bort just på grund av det...Ändå fortsätter det... Mitt i rusningstrafiken klockan 17.00 en onsdag eftermiddag när alla bara längtar hem  för att sätta på spagettivattnet eller slänga in laxfileerna i ugnen ? 

Vad är det som driver dom till det ? Hur jävla less ÄR man ? Har INGEN annan uppfattat signalerna som man sänder ut ? Tänkte man på morgonen att " idag efter jobbet ska jag ta livet av mig "....? Går man ut från sitt jobb eller har man fått "ett besked" när man varit på sjukhuset som gör att man väljer den vägen ? Många studerar  i området på högskolor; vad hände, fick man nog ? Varför, brukar man fråga sig. Statistiken säger att självmord ökar. I de flesta fall ligger det noggrann och långvarig planering bakom. Det är inget "man fått för sig just nu". Ännu en till i statistiken idag. Vad gör du för att hjälpa till att förhindra ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards