Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Anna Walentski - 27 augusti 2015 11:11

Den stora jobbjakten slutade igår i Solna centrum. Nu ska det bli inomhusaktiviteter. Sitta och lyssna på självkänsla och annat dravel som dom får för sig har med vår arbetslöshet att göra...Jag har aldrig stött på mer insnöade och verklighetsbefriade människor än dom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De är totalt borta från verkligheten. De ser ALLA affärer och butiker som potentiella arbetsgivare...Men tänker aldrig hur rimligt det är att den som äger en liten blomsterhandel eller guldsmedsbutik, som kanske har sju åtta kunder per dag som TITTAR , tänker anställa ytterligare folk utöver sig själv....? Tänka längre än näsan räcker, går inte för dom..................

Fick en lista med "tips"av dom på olika branschföretag jag kunde besöka eller ringa och fråga om jobb....Jooo, Tjena !!! Den ena firman satt ägaren inne för ekobrott och det var stora skriverier när han åkte in.. De andra var uppköpta sen flera år tillbaka och existerade inte längre med sina egna namn...Snacka om dagsaktuella tips ! Man undrar VAR på biblioteket dom hittat fram detta ????

 

 

 

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards