Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Anna Walentski - 21 augusti 2015 10:20

På nyheterna idag:" AF stoppar flera av matchningsbolagen. Får inte längre ta emot arbetssökande." 

Vad ska man säga ? Det var väl på tiden att dom började kolla upp det dom upphandlat...OM det nu är så. Kan ju handla om andra saker som snabba beslut av någon chef som inser att det kan börja blåsa hårt om vissa saker kommer fram...? Nya visselblåsare som viskar sanningar i örat på dom ? Ska bli intressant att följa fortsättningen.

Idag väntar Kisse och Avkopplingen. Ska bli skönt byta ut gettot mot frisk luft och fria vidder.Tycker det luktar betong ända upp i öronen efter den här veckan.

Tvättade köksmattorna med högtryck förra helgen och lämnade dom att torka. Ska försöka tvätta några fler då vädret är kanooon för det. Bra att passa på ! Sambon går väl ut i skogen och kommer hem med kantareller...?( Frostade av frysen och räknade till 33 byttor med svamp, så vårt behov av nytt är inte särskilt stort...) Men jag förstår honom, det är svårt att lämna kvar skogens guld.

Igår var det surströmmingspremiär. Det vattnas lite i munnen när jag tänker på de små rackarna...Får nog inta delikatessen här framöver i höst. Sambon får kräftor.

Passa på njut av det fina vädret i helgen och släpp alla tråkiga tankar !

Idag skickar jag en extra tanke till min svåger som har födelsedag idag...Grattis Stickan !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards