Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Anna Walentski - 30 juni 2014 15:46

Att som gammal städkärring röra sig runt i samhället har sina sidor....Man spanar hela tiden runt och kollar hur väl städat det är i allt från banken till Icas entre...Tunnelbanan ska vi inte nämna hur skitigt det kan vara...Att som gammal städkärring åka rulltrappa kan vara vanskligt då man inte kan hålla i sig i ledstängerna p.g.a att det är så mycket bacillusker som sitter där och bara väntar på att hoppa på en !!! Ännu svårare är det att öppna dörrar utan händer ! Men det absolut värsta är nog ändå offentliga toaletter.....Nöden har ingen lag.Ibland måste man.

I fredags på väg till Avkopplingen ändrade vi vår rutt för att vi skulle kunna handla lite mat med oss. Sagt och gjort !

Det var bara det att när vi handlat färdigt skulle bussen gå om 40 minuter och jag kände hur det tryckte på... 

Vad göra ? In på närmaste ( för övrigt den ENDA) restaurangen i Håla, beställde varsin kaffe och jag rusade in på toa för att lätta på trycket... Efter sedvanligt mixtrande med papper på sitsen för att bacilluskerna inte skall kunna hoppa på en, lättade trycket (och livet blev så mycket enklare...)

Står och tvättar händerna när jag gör den vanliga kollen: sveper med blicken längs golv och toastol och ser till min förskräckelse, hemska tider !!! hur det ligger en uttorkad Wettexduk ihopknölad på röret bakom toastolen !!!!!!!!!!

Jag har sett många horribla sätt som folk har torkat av en toastol på och jag ryste i hela kroppen där jag stod...

Tog en pappershandduk runt fingrarna och attackerade Wettextrasan och slängde den i sopkorgen !!!!

Lade flera handdukar över så ingen skulle se den och TA UPP den igen.( Ve och fasa!!!)

Tvättade åter händerna och lämnade med ett nöjt leende på läpparna. 

Se upp för Bond, Annagonzo Bond.

Av Anna Walentski - 30 juni 2014 15:13

Så var  midsommarfirandet över ! Back to reality. Lugnet återställs. Tristessen tar över. 

Maskeraden bestod av flertalet olika figurer : Styvmodern i Snövit , Robin Hood med Marian, prinsar och prinsessor, Aristocats och Petrova som broder Tuck ! " Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen !" 

En av dom nygjorda var kopia på Toker med endast en mössa som attribut... Den andra var en liten Snövit med änglalik uppsyn. Och katterna då ? Jodå, dom kom, sågs och fräste !

Vädret var okey. Inget regn.  Kraftig blåst, sol och moln om vartannat. Det var kläder på och kläder av . Maten fram och maten bort. Det är nu ett år till nästa maskerad. Kanske borde börja fundera på kläder.....................................

Det vi nu ser fram emot är skatteåterbäringen i början på augusti. 


  


Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards