Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Anna Walentski - 6 juni 2014 13:19

På slutet av 1960-talet och början på 70-talet poppade en ny fluga upp ; Swingersclub, vilket innebar att gifta par bytte partners med varandra. Det ansågs mycket trendigt och modernt att ha sex med andra än sin egen partner och man ansågs väldigt frimodig och liberal.... Dock tillämpades det inte av alla !!! Mina föräldrar t.ex förfasades nog av att höra talas om detta ! Än mindre utöva ! Själv låg jag i vaggan och hade fullt upp med att käka o sova !

Hur som helst så verkar våra fåglar på Avkopplingen anammat detta ! Vi satt på altanen och tittade på hur frenetiskt Flugsnapparen och Talgoxen matade sina ungar i holkarna...In flög honan med mat, utanför satt hanen och väntade på sin tur. Helt plötsligt ser vi hur Talgoxen flyger in i Flugsnapparens bo och matar ungarna och tvärtom !!! Därmed inte sagt att dom "idkar umgänge" med varann men man börjar ju undra....Vart är världen på väg ????

Kanske har vi "Talgsnappare" och "Trastskator" inom en snar framtid om dom parar sig över artgränserna ?????

Eller så delar dom bara på varandras bördor och hjälps åt med ungarna i dagens stressiga och hektiska tider....?

Även våra fåglar lever i det moderna IT samhället och det behöver vi förstå och respektera.

Halleluja på nationaldagen !!!

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards