Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Anna Walentski - 17 juni 2014 15:53

Jaha vad ska man säga ? Har inte ett uns att skriva om.... Känns som om hjärnan ekar tom i skallen på mig....

Kommer att ha ett brejk på skrivandet eftersom vi ska fira midsommar med nära och kära. Det är tradition att träffa mina två äldre systrar med familjer varje midsommar sedan våra föräldrar gått bort.  Träffas vi inte på födelsedagar eller jular eller påsk, kan man vara säker på att vi träffas till midsommar !!!    


En annan sak som blivit tradition senaste 6-7 åren , är att vi har maskerad på midsommaraftonen ; Vi har ett tema, typ Walt Disney som vi har i år och alla klär ut sig till olika figurer enligt konstens alla regler. Vissa mer avancerade än andra. Allt sker under ett väldigt hemlighetsmakeri, ingen får lista ut vad man ska vara förrän det är dags att träda fram på aftonen och avslöja allt.....       Det brukar bli mycket tjo och tjim och skratt !  


Speciellt barn brukar uppskatta detta med att klä ut sig. I år har vi två ganska nygjorda små flickor som kommer att titta storögt på alla konstiga släktingar som spökar ut sig....       

Men som i alla tävlingar: det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga !   

MYSPYSPYJAMAS på er !  


Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards