Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Anna Walentski - 9 juni 2014 17:31

Åkte hem från Avkopplingen idag. Fick åka med snälla grannarna till Norrtälje igen. Det underlättar mycket att vara en bra bit på väg. Vi byter ju från bussen till tunnelbanan några hållplatser för att ytterligare ta pendeltåget från centralen.

Och det är då man blir helt förundrad ! Vad har folk på sig ?! Eller rättare sagt. vad har dom INTE på sig ?!

Visst har vi sommar med värme och sol men hallåååå.... Behöver man gå naken för det ? Bland folk ? Vissa går klädda som om dom var hemma i sitt vardagsrum, fast dom är ute bland folk och åker runt.... Allvarligt så börjar jag förstå begreppet i rättssalar efter kvinnovåldsgärningar " vad hade du på dig, hur kort var kjolen ? Vilken urringning ? "

Jag kan även förstå att vissa från andra länder med en annan syn på samhället kan misstolka hur en tjej ser ut, är klädd / oklädd.... Att det är fritt fram för att "ragga på"... Självklart skall det inte behöva vara så men nu ser det ut som det gör och då kan det ju vara på sin plats med lite sunt förnuft och spara tangabrallorna tills man är hemma i sitt eget hus... Eller är det bara jag som tycker så ?

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards