Alla inlägg den 28 december 2014

Av Anna Walentski - 28 december 2014 14:59

Det blev en vit jul i år. Snön låg vit och skimrande i kylan ... För kallt var det !

Våra kylbagar med mat på altanen frös. Den inlagda strömmingen låg i ett isbad och såg ledsen ut...Jansson var ganska hård men gick att sleva upp och värma i micron till kattens stora belåtenhet.. Han är helt tokig i Jansson !!!

Ja, han är tokig i det mesta som går att äta...Så fort vi ska ta fram något att äta försöker vi att vara så tysta som möjligt. Det får inte prassla om påsar eller papper, då kommer han springande och tror att det är OST ! Brieost eller vanlig spelar ingen roll för honom. Han fullkomligt äääälskar ost !

Idag tog vi en skön promenad genom byn. Solen lyste på grantopparna och det skimrade i rosa på himlen. Lite varmare ute nu, minus 7.

HAN ska åka hem och jobba så katten och jag lämnas ensamma. Vi klarar oss bra.

Ska försöka städa lite. Känner att vi nog har mycket katthår överallt och jag är ju faktiskt allergisk...Men jag kan inte låta bli att gosa med den lilla hårbollen !

Han är ju sååå mysig !    

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards