Alla inlägg den 8 december 2014

Av Anna Walentski - 8 december 2014 17:41

 Idag fyller min kompis Petrova år !    Tretton år !!!

 

När jag själv skulle fylla tretton år, för trettioåtta år sedan, hade jag en Barbieklubb tillsammans med några kompisar... 

Vi träffades varje onsdag hemma hos någon, fikade hembakt med kaffe och saft.Vissa ville visa sig vuxnare och drack därför kaffe medan andra drack saft... Jag själv tillhörde kaffemostern men har idag nästan slutat helt med kaffe. Dricker bara röd saft idag...Hur-som-helst gick det hela ut på att vi dels fikade men även "lekte med barbie", vilket mest yttrade sig i att vi bytte kläder och annat med varann. Det hela rann så småningom ut i sanden och byttes till någon annan klubb eller sedermera i "spaning efter Uffe eller Nisse"...

 

Har försökt inspirera Petrova att gör detsamma men bara fått flinanden och diverse kommentarer till svar. Antar att saker och ting är lite annorlunda idag mot hur det var 1976 .

Det enda som verkar vara detsamma är ett visst vaknande intresse för det motsatta könet...

 

Önskar henne en riktigt häftig och cool födelsedag idag !

Vore jag där hos henne, skulle vi leka med Barbie !!!



 

 

 


 


 



Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards