Alla inlägg den 11 december 2014

Av Anna Walentski - 11 december 2014 11:38

Den tionde december, som ju infaller efter Annadagen, betyder något speciellt :

Nobelfesten ! Självklart var jag tvungen att medverka ! Från prisutdelningen på eftermiddagen till dansen börjar på kvällen...Jag tycker det är något visst med all specifik intelligens som pristagarna andas och lever med... Jag riktigt SER dammiga korridorer doftande av gamla böcker, instängdhet och mögel...

Klädde upp mig gjorde jag inte. Mina gamla kalsonger och mosters hemvirkade tossar dög bra i soffan och ingen brydde sig om min klädsel. Stressade att laga mat i tid så jag kunde deltaga i middagen med dom andra. Spagetti och köttfärssås fungerade lika bra som hjortfilen...Vilka klänningar och smycken !

Leuchtenbergska safirerna som Silvia bar påminde lite om mina safirörhängen jag fick av Honom julen 1996...Åtminstone till färgen. Alla håruppsättningar och tillika bristen på dom : vissa borde ansträngt sig lite mera och fixat till håret dagen till ära. Hur kan man gå på nobelfest med långklänning och stripigt hängande hår ? Bakom öronen ?! Dessutom bli intervjuad i teve...

Allt har sitt slut och så även festen. Somnade trött och belåten.

Ikväll ska jag träffa mina gamla kollegor för en middag igen. " Ljus-o-beluuusning" och jag ska träffas lite tidigare för lite lugnt snack innan resten kommer...Sedan blir det fläskfile,pommes och Beasås ! Och en kall en.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards