Alla inlägg den 5 december 2014

Av Anna Walentski - 5 december 2014 11:41


 

"Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt."

 

 

( Voltaire, känd fransk filosof )

 

 

( Samtliga politiker skulle behöva en STOR dos av detta...)

Av Anna Walentski - 5 december 2014 11:16

Så var det fredag igen ! Har inte bloggat sedan förra fredagen och det beror på uppkopplingen här på Avkopplingen... (Mycket kopplingar...) Den är inte att lita till alla gånger och risken är att mina inlägg försvinner i rymden innan jag hinner få upp dom...Hur-som-helst är jag och katten kvar här i skogen... Meningen var ju att Han skulle varit här också för att ha närmare till jobbet. Där blev det återigen ändrade planer när någon blev sjuk och han har varit i Gettot hela veckan. Det gör inte mig så mycket att vara ensam här, får ju härska över fjärrkontrollen på tv:n och har insett vilka rutiner man får gällande den och vilka program man "måste" titta på...Mycket har ju dominerats av den svenska politiken eller ska man kalla det " polsk riksdag" ? Brist på politik helt enkelt. Det ska bli intressant att se vad nyvalet för med sig...

Igår var det sol !!! Jag har inte sett solen sedan i somras nästan ! Klädde på mig ordentligt och gick ut på en promenad och fick sådan energi av det att granen åkte fram på altanen med full belysning när jag kom hem. Snorde en ljusslinga runt staketet vid parkeringen när jag ändå var igång !

På söndag åker jag hem med Honom . Har ju ett hem till som behöver pyntas med ljusstakar och lite sköna tomtar. Lite annat att fixa finns också. Ska bl.a träffa mina gamla kollegor över en middag igen... Det var ju ett tag sedan. Ska bli gott med fläskfilen igen....

Trevlig helg !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards