Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

Torsdag 19 januari.

Av Anna Walentski - 19 januari 2017 15:24

Tredje veckan jag arbetar på nya företaget och vad händer ??? Jooo jag blir dödsförkyld naturligtvis ! Sambon kom hem i måndags, tidigt innan jag ens hunnit åka iväg, och störtdök i säng...Sedan såg jag knappt till honom. Han sov nästan konstant i 2 dygn, hostade lungorna ur sig emellanåt, rökte inte en cigg ( ?!! ) och var väldigt febrig...

Jag var ute och sprang på två olika skolor under tisdagen för att kolla deras alla lokaler och kände mig lite kraxig i halsen. Det blev mest svettigt att springa runt så jag lättade väl på klädseln lite trots att det nu inte var så varmt ute. Väl hemma dök jag i ett varmt badkar då jag frös som en hund...Natten blev en feberfull historia, ömsom kall ömsom varm. Vaknade med skrällhosta som REV i luftrören och kände mig totalt urlakad. ( Hade dessutom personligt rekord den dagen med 12829 steg  ( !!!) så det påverkade väl en hel del att jag kände mig seg...Hahaha...) Var i allafall iväg och jobbade några timmar på en skola då det var viktig ISO revision men dök i badkar och säng efteråt.

Har varit hemma idag men jobbat via telefon en stund. Blir hemma imorgon med då jag inte vill riskera mina luftrör. Har jätteont i ryggen efter allt hostande.. Det känns som om hjärnan blåses ut när man hostar...Fyyyy faaasen !

Skrev ett inlägg i helgen när vi var på Avkopplingen men det försvann i ett ögonblick när mottagningen försvann. Lite synd, annars hade ni fått veta att jag lyckats städa bort mitt julpynt härhemma också tack vare lite "håltimmar" mellan skolorna eller lunchtid tillbringad hemma. I söndags åkte vi hem tidigare så jag kunde dammsuga och torka golv medan sambon åkte och tvättade och tankade bilen. Bra och jämställd fördelning. Var och en gör det den är bäst på. ( Fast JAG är lika bra på både och ! )

Lagade en massa mat i lördags som skulle bli matlådor till den här veckan : 2 hela kycklingar, pannbiffar med lök och en stoor kasslergryta med gräslök. Tanken var att bara behöva koka ris eller potatis till. Då sambon är sådan att han inte har aptit när han är sjuk finns det matlådor över...Då jag är sådan att jag vill ha en 3-rätters när jag ligger för döden, finns inte mycket mat kvar...Alla är vi olika. Tur det.

Jag ljög när jag sade att ALL jul är borta härhemma...Vi har fortfarande julgardiner och adventsljusstake i köket och 2 fina julstjärnor ( blommor) i tyg, som börjar bli lite dammiga...De får vara tills jag tvättar de andra gardinerna som ska upp.

En gammal kollega ringde och frågade mig hur det känns att jobba nu, om det var roligt...

Och faktiskt kände jag det förra veckan när det började röra på sig lite mera, när jag åkte ut med en kollega till hans kunder, att det ju ÄR ganska roligt jobb med personal och kundkontakter. Det ÄR ju ett jobb jag är van vid och KAN. Men det måste röra på sig, hända saker ! Att sitta och rulla tummarna är INTE kul vare sig du är hemma eller på jobb.

Att känna sig behövd och göra rätt för sig är nödvändigt för att må bra. Just nu mår jag bra, trots förkylning. Ciao !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards