Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Anna Walentski - 29 januari 2017 10:06

Förr i tiden skulle man helga vilodagen, som var en söndag, med att göra ingenting alls. Man skulle självklart besöka kyrkan och den vanliga gudstjänsten klockan 11, för att resten av dagen slappa och relaxa...Idag är det tvärtom ! Vi ska hinna med så mycket "nyttigheter" som möjligt : städa, laga långkok, boka tvättstuga och tvätta (om man ingen har hemma) ut och handla inför veckan och säkert många fler måsten än jag kan tänka mig. Den där viktiga vilan inför arbetsveckan i form av några timmar på sängen med en god bok tycks vara svår att hinna med...Åtminstone för mig. 

Igår lyckades jag äntligen undanröja det sista av julen som vi hade i köket. Ut med julgardiner och adventsljusstake, julblommor och julduk...In med nytvättade gardiner och andra vardagsprylar ! Gardinerna var så pass nytvättade att de var fuktiga när jag hängde upp dom. För att slippa stryka dom. Hade duktyngder för att sträcka dom lite. Bra knep för lata hemmafruar !

Idag är tanken att dammsugaren skall fram och göra rätt för sig INNAN vi drunknar i dynga igen. Städade badrummet igår eftersom slangen till tvättmaskinen fick för sig att hoppa ur toastolen mitt under tvättandet !!! Har man inte jobb ser man till att få det. Jättekul !

Har forskat bland olika butikers reklamblad och det ser ut som att shoppandet blir på hemmaplan. Billighetsaffären i lilla gettocentrumet och den nya Ica nedanför oss. Sparar tid på det och hoppas kunna hinna slappa lite extra innan arbetsveckan börjar. Middag idag ska bli lite Thaiinspirerad kyckling med nudlar och en massa grönsaker. Inte för starkt så det kan bli matlådor också. Sambon föredrar ju "svennemat" så man får krydda lite försiktigt. Smyga med vitlöken...

Ha en skön söndag.

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards