Alla inlägg den 23 juni 2016

Av Anna Walentski - 23 juni 2016 16:00

Det finns en första gång för allt här i livet. Det här årets midsommarfirande blir inte likt något annat år som varit. Har suttit  instängd på " vuxendagiset" och sökt jobb fram till klockan 15.......

DET har nog aldrig hänt förut. Sambon har åkt för att handla vin och oxfile. Vi gör det enkelt för oss;  skippar tunga sillburkar med tung potatis och tunga köttbullar, och reser med en oxfile som vi äter av hela helgen ! Vin MÅSTE man ju bara HA till ! Hinner köpa lite frusen klyftpotatis mellan anslutningarna och i kylen på Avkopplingen ligger färdig potatisgratäng. Beasåsen finns i skafferiet. Bara att hugga in ! Vi är dessutom vana att äta samma mat i flera dagar och oxfile är väl inte fy skam ?!

Hör på radion att det är kaos i trafiken, som vanligt inför den här helgen. Lååånga bilköer åt vilket väderstreck man än må åka till ! Så just nu är jag glad att vi inte har någon bil...Vi har också brukat hamna i de köerna vissa år och det kan ta uppåt 3-4 timmar att komma fram. De senaste åren har vi ju inte ens varit HÄR, utan uppe i nordaland och då kunnat åka några dagar innan, med flyg. Men imorgon går våra bussar som vanligt, med anslutningar ända fram till vägskälet. Då är vi framme och sedan får det regna, hagla, storma bäst det vill ! Men jag tror vi får hyfsat hos oss...

Och på måndag är det åter dags för dagiset.

Passar därför på att önska er alla en trevlig midsommarhelg ! Passa på att njut för sedan går det utför igen och vi kan planera för ljusstakarnas och tomtarnas återkomst...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards